HANDELSBETINGELSER

 

Generelle oplysninger

MAREN SPLID v/Sanne Trans Appel

Enkeltmandsvirksomhed

Appel Lving

Nederdammen 24

6760 Ribe

CVR-nr. 26 78 99 82

Mailadresse: ribe@maren-splid.dk

Telefonnummer 75422830

Handelsbetingelser vil du kunne læse i din ordrebekræftelse.

 

 

Betaling

Vi modtager DAN-KORT - VISA - MASTERCARD - JCB

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Vi tager ikke kort gebyr

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1)Vi trækker beløbet, når vi sender varen.

2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder

 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder

 

 

 

Fragt

MAREN SPLID sørger for levering med GLS til nærmeste pakkeshop.

Varekøb fra 1-500 er fragtprisen 50 kroner.

Varekøb over 500,00 er det fragtfri.

 

Varekøb herudover er fragtfri.

Varebestilling inden kl. 16.00 vil blive afsendt med GLS, dagen efter. Varen vil under normale omstændigheder være fremme 2 dage efter din bestilling.

 

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Drejer det sig om en aftale om regelmæsssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til ribe@maren-splid.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

MAREN SPLID

Appel Living

Nederdammen 24

6760  Ribe

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.  Mod forudgående aftale, så du ikke går forgæves. 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forebeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reperationer frem for ombytte.

 

 

'Varen sendes til:

MAREN SPLID 

Appel Living

Nederdamen 24

6760 Ribe

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet

 

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos MAREN SPLID v/Sanne Appel og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på maren-spild.dk er MAREN SPLID v/Sanne Appel

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
ribe@maren-splid.dk.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail: ribe@maren-splid.dk

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

naevneneshus.dk

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr

 

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.11.2023